zaterdag 29 november 2008

Terug van de Fjorden en bijna op weg naar Lapland!

Lieve vrienden, vriendinnetjes, familie en al wie hier nog steeds getrouw mijn avonturen leest!

Ondertussen ben ik al bijna een week terug van mijn trip met Isabelle naar de Fjorden in Bergen (Noorwegen) en als jullie de foto's zien, gaan jullie zeker geloven dat wij er een superfijne tijd hebben gehad. De lange treinreis van 12-13u hadden wij er zeker voor over, zeker als je weet dat we een heel weekend zon hebben gezien en het normaal gezien 300 dagen per jaar regent in Bergen!

Dus vrijdagavond vertrokken, zaterdagmorgen met kleine oogjes aangekomen, het youth hostel gevonden, en dan de stad ingetrokken. Daar lekker natte en ijskoude voeten gekregen, dus na een opwarm-lunch en nieuwe verse, droge sokken zijn we in de namiddag met een kabelbaan naar een top boven Bergen getrokken waar we een supermooi uitzicht hadden én wandelingen in de verse sneeuw hebben gemaakt. Moe maar voldaan - en na kennis te hebben gemaakt met een toffe Australische Indonesiër die ons al bij hem heeft uitgenodigd - zijn we die avond in ons bed gekropen. Zondag dan weer vroeg opgestaan om aan onze Fjord-cruise te beginnen; eerst een trein van Bergen naar Voss, dan met de bus van Voss naar Gudvangen, dan met de boot van Gudvangen naar Flam tussen de Fjorden, dan van Flam met een klein steil treintje naar Myrdal, en dan het laatste stuk met de trein van Myrdal naar Bergen terug. Dus heel veel gereisd die dag, maar echt mooie dingen gezien! Zondagavond zijn we dan nog eens voldaan in ons youth hostel-bed gekropen, en maandag hebben we reis naar Göteborg overdag gemaakt: van 's morgens tot 's avonds in de trein, maar 'gelukkig' lag er nog heel wat ongelezen unief-voer op mij te wachten.

Ondertussen zijn mama en papa hier ook (die zijn nu gaan slapen in hun Bed&Breakfast, want wij hebben de laatste dagen al heel wat gedaan en zijn elke avond goed moe!): mama en papa hebben de stad bezocht als ik les had, wij zijn al goed Zweeds gaan eten, naar afterwork geweest, naar de kerstmarkt in het pretpark Liseberg geweest, gaan wandelen naar het meer, en morgen gaan we nog eens goed wandelen op de eilanden omdat het morgen droog blijft.

En dan zal het allemaal even snel gaan, want mama en papa vertrekken maandag en exact één week later stap ik op de trein naar Lapland! Dat belooft echt superleuk te worden, én koud want nu al tussen de -12 en -18 graden! Dus daar probeer ik nu niet te hard aan te denken, want dat wil ook zeggen dat ik exact 7 dagen heb om al mijn werk voor de unief te doen, en dat is een beetje onoverzichtelijk veel op dit moment:s!

Dus jullie horen nog van mij! Voor velen onder jullie tot niet meer zo lang, want ik kom met Kerst en Nieuwjaar (van 23dec tot 5jan) naar huis. Daarna nog terug naar Göteborg voor examens en van veel vrienden afscheid te nemen, en dan sta ik alweer bijna definitief thuis...

Dikke zoenen,

Leeneke

2 opmerkingen:

Domi zei

joehoe,
tis nog maar 3 weken en we zien elkaar terug!! Sni lang e :) De fotos zijn kei mooi echt! Nu ff goe doorwerken en dan ga ik weer jaloers zijn op de volgende fotos! Tot gauw, je skypt maar als je wil!Xxxxxx

Anoniem zei

Hi Leen,

de foto's zien er echt super uit. Het lijkt er ijzig koud maar jullie zien er goed ingepakt uit, btw tof bruin petje dat je ophebt!!

Man man, waar zijn de tijden van erasmus dat je studeren kan afwisselen met het ontdekken van nieuwe, mooie plekjes ergens op de wereld. En dan voor jou in het hoge noorden. Heb je btw geen last dat het er vroeg donker is. Van wnn tot wnn is het licht?

Geniet nog met volle teugen van die laatste weken daar en tot gauw!!!

Dikke kus,

Inge